Дебютът на Анджелина Джоли като режисьор избягва обичайните характеристики на продукциите, в които популярен актьор застава от другата страна на камерата. В земя на кръв и мед не е натежал от звездно его, Анджелина не е поканила всичките си холивудски приятели за главните и второстепенни роли, а сюжетът не дълбае в съвременна тема, която без усилия би напълнила киносалоните. Нещо повече – Джоли преднамерено се опитва да остане в сянката на собствената си история и да създаде мръсен, груб и изненадващо антихоливудски филм.
В земя на кръв и мед отправя поглед към Балканите в началото на 90-те и етническия конфликт в Босна и Херцеговина. Останала до край вярна на идеята да придаде на филма си усещането за житейски реализъм, Анджелина Джоли залага на местни актьори и сюжет, който не забива обвинително пръст в една от враждуващите страни. В този филм всички са жертви. По един или друг начин. Такива са както босненската мюсюлманка Айла (Жана Марианович), така и сръбският офицер Даниел (Горан Костич). Двамата се запознават в нощен клуб, но флиртът им бива грубо прекъснат от началото на войната. В един момент мюсюлманите, които живеят в сградата на Айла, се оказват врагове на режима. Мъжете биват извлечени от апартаментите си и разстреляни, докато жените са арестувани, като зад решетките ги очакват побои и изнасилвания. Цялата операция е под прекия контрол над Даниел, който се опитва всячески да предпази любимата си. Въпреки кошмарните обстоятелства, връзката им укрепва, но двамата влюбени си остават босненка и сърбин във времена, когато щастливият край изглежда напълно невъзможен.