Вади ножовете е най-сочната мръвка в жанра от години насам и прави нещо много повече от поклон до земя на Агата Кристи – държи зрителя във въздуха цели 130 минути, заредени с дяволски добро забавление, в което има и капки Хичкок. На пръв поглед учудва кой е майсторът отзад: Райън Джонсън е човекът, който снима Последните джедаи през 2017 и скоро ще излезе и с чисто нова трилогия Междузведни войни. Междувременно обаче в нашата галактика той е заклет фен на крими трилъра и сам е успял да напише жесток сценарий, който постоянно гъделичка мозъка, но няма разгадаване. Независимо че започва крайно стандартно: в готическо имение в провинцията патриархът на богата фамилия е намерен с прерязано гърло на сутринта след партито за 85-ия си рожден ден. Уликите са категорични, че това няма как да е убийство, но детектив Беноа Бланк получава анонимно плик с пари и поръчка да разкрие убиеца. Въпросът кой го вика е сред главните в мистерията, която иначе разследва всички членове на алчното и разяждано от скрити дрязги семейство. Звучи като действието да се случва преди стотина години, но се развива точно днес и вкарва странични нишки с теми, които ни вълнуват в момента, докато умно се шегува с любими клишета в жанра си. Главното удоволствие е да се запознаете с персонажите реплика по реплика и лице по лице – известните актьори дъвчат с кеф сценария на Джонсън до пълно густо на зрителя, докато очите му шарят из великолепните сет дизайни в очакване да се отвори следващото тайно чекмедже.