Базираните на комикси филми стават все по-сериозни. И под сериозни нямаме предвид само космическите им бюджети и хиперреалистичните компютърни анимации, а стремежът за придаване на драматизъм и дълбочина във филмите, в издигането им над и отвъд обичайните екшъни. Точно така стоят нещата и с Върколакът – шестият филм от Х-мен поредицата беше замислян като епично и нестандартно кинопреживяване, а режисурата в началото бе поверена на великия Дарън Аронофски (Реквием за една мечта, Изворът на живота, Черен лебед). Уви, нещата с Аронофски не се получиха, но продукцията бе поверена в ръцете на друг отличен режисьор – Джеймс Манголд (Копланд, Walk the Line), който пък обича експериментите и затова всеки нов негов филм е много различен от предния.
Ако знаете кой е Върколакът (от Marvel поредицата или от филма X-мен Началото: Върколак), то сте наясно, че в тези над два часа освен битки и приключения, ще има и много мрачни моменти на съмнение, самовглъбяване и тежки морални дилеми. За да може нещата да са възможно най-интересни, по-голямата част от действието е изместено в Япония, което освен чисто сценичен колорит, добавя и самурайска екшън екзотика.
Този път Върколакът (Джакман, направо фантастично напомпан след месеци и месеци здрави тренировки и специален режим на ядене) ще се доближи до мечтата си – да се отърве от безсмъртието си, но и твърде много пъти ще му се наложи да се гледа очи в очи със смъртта. Няма да му е лесно – защото неволно попадат в заплетена игра с куршуми, преследвания и разсичащи въздуха самурайски мечове.