Концертът събира на една сцена музиканти от Полша и България, които ще смесят древни традиции от различни култури и ще потърсят тяхното съвременно звучене. Инструментите са странни, забравени: арменски дудук, български кавал, молдовски цимбали, цитра. Към тях прибавяме симфонична декорация и вокални партии.
Заедно с Гжех Пьотровски, който е саксофонист и диригент, в проекта Световен оркестър участват още полските музиканти Марчин Вашилевски (пиано), Себастиан Випих (бас), Роберт Лути (ударни) и Atom String Quartet. От българска страна заедно с Теодосий Спасов ще им партнира женският хор Български гласове – Ангелите с диригент Георги Петков и струнен квартет от Оркестъра на Класик ФМ.
Пьотровски е голям почитател на Теодосий Спасов. Той се възхищава от него още от 1997, когато на фестивала Джаз на Одер младият Гжех печели награда, а в основната програма на фестивала участва българският кавалджия, вече признат авторитет. Срещат се отново през 2000 година, когато групата на Гжех Алхимик свири в зала 1 на НДК, като подгряваща програма преди изявата на Ал Ди Меола. След това Теодосий прави турне в Полша, а през 2012 г. проектът World Orchestra – Grzech Piotrowski с участието на Теодосий, гостува с голям успех във Варна на Европейския музикален фестивал.
Гжех Пьотровски World Orchestra
- Начало
- Музика
- Класика и Фолклор
- Гжех Пьотровски World Orchestra

Гжех Пьотровски [саксофон, диригент], Марчин Вaшилевски [пиано], Себастиан Випих [бас], Роберт Лути [ударни]
Със специалното участие на Теодосий Спасов [кавал], Aтом String quartet (Полша), струнен състав от Оркестъра на Класик ФМ
Български гласове Ангелите с дир. Георги Петков
Авторска музика и аранжименти от Гжех Пьотровски и Теодосий Спасов
Със специалното участие на Теодосий Спасов [кавал], Aтом String quartet (Полша), струнен състав от Оркестъра на Класик ФМ
Български гласове Ангелите с дир. Георги Петков
Авторска музика и аранжименти от Гжех Пьотровски и Теодосий Спасов
Музикалният проект за оркестър на полския музикант Гжех Пьотровски е пътуване към корените на музиката, където импровизацията е първото нещо, което оформя музикалната творба. Това е моментът, в който нотният лист все още не съществува.