Напречна ориентация

9, 10, 11 и 12 октомври, 20:00

Бърза справка, преди да започнем: остават билети само за последните две дати. А сега защо е важно да отидем – това е най-новият спектакъл на Димитрис Папайоану, който Le Figaro нарича „един от четиримата най-значими хореографи в света“. Ако вече сте имали шанса да видите някоя от работите му на живо (като Великият укротител на същата сцена през 2018), тези думи няма изобщо да ви се сторят гръмки, а в случай че не сте – това представление отново борави с пределите на човешкото тяло, заиграва се със сценографията и светлината и насочва прожектора към митичната фигура на Минотавъра, убит от Тезей. Голямата цел? Да повдигне въпроса за промените, лутането и търсенето на смисъла в това да си жив.
Итмараг

15 октомври, 20:00

По време на египетската революция в Кайро през 2011 протестиращите младежи създават нов музикален жанр, станал известен като Mahraganat или „електро чааби“ (в превод – „от хората“). Днес той се е превърнал в глас на цяло едно поколение, а задачата на френския хореограф Оливие Дюбоа е неговата мелодичност да прозвучи от сцената. За целта той прекарва няколко месеца в Египет и работи в независимата школа B’sarya for Arts, а днес с помощта на петима танцьори и трима музиканти енергията на протеста се пренася от улицата на сцената.

Възел цепелин

16 октомври, 20:00

Младият хореограф Катерина Андреу вече е разпознаваемо име на независимата сцена в Гърция, а този неин спектакъл се завързва около темата за общуването между двама души – едновременно като свързване, но и като обвързване. Ето защо фокусът є пада върху силата на тялото, енергията и движението, а под пласта на физиката попадат две основни концепции: за свободната воля, свободата и сложната връзка между тялото и душата.

Larsen C

22 октомври, 20:00 

Случвало ли ви се е да шофирате и спрямо песента, която тръгва по радиото, изведнъж пейзажът около вас сякаш също да се промени? Гръцкият хореограф Христос Пападопулос изследва в работата си точно тези „игри на ума“ и показва как определени външни стимули могат да превърнат дори най-обикновените преживявания във вълнуващи усещания. За да постигне този ефект, той свежда до минимум театралните елементи в сценографията и костюмите, така че да бъдем съсредоточени върху преосмислянето на начина, по който възприемаме танца и света около себе си.

Точка на изчезване
23 октомври, 20:00
Спектакълът на младите гръцки хореографи Дафин Антониаду и Александрос Вардаксоглу стъпва върху жанра на научната фантастика и мрачното бъдеще на човека, като поставя в центъра на сцената тъкмо тялото. Хибридното, променящо се тяло, което е едновременно външна граница със света, но и материя, върху която се проектират нашите най-съкровени страхове.

Грации

24 октомври, 20:00

През 2019 това представление на Силвия Грибауди печели приза Най-добър италиански спектакъл от Danza&Danza, a дори един кадър от него веднага подсказва, че става въпрос за една смела работа, която директно се конфронтира със стандартите за перфектното човешко тяло. За да се случи това, тя черпи вдъхновение от мита за харитите – дъщерите на Зевс, известни като „Трите грации“, в случая – представени от мъже. Ето как неусетно тя прекрачва границите между се-риоз-ното и хумора, но далеч не повърхностно – там някъде се крие и въпросът за емпатията и онова, което ни прави наистина хора.