Първа на сцената е последната опера на Пучини, който завещава довършването й на ученика си Франко Алфано. Признанието е прието присърце и историята за китайската принцеса Турандот оживява, за да задава своите три жестоки гатанки и до днес – чуваме ги с гласа на Габриела Геогриева на 1, 2 и 3 юли. Седмица по-късно отново гледаме последна опера, този път в биографията на Моцарт, който оставя една „утопична и странна приказка, проповядваща човешките добродетели: любов, трудолюбие, нравствено съвършенство“. Думите за Вълшебната флейта са на Гьоте, но звучат на място и днес – вслушваме се в мелодията, която излиза под палката на Жорж Димитров на 9 юли.
БАЛЕТ
Започваме с две музикални адаптации на романи, които четем с азбуката на танца – историята на прочута куртизанка, разказана от Дюма в Дамата с камелиите (на 8 и 9 юли) и вечният стремеж към свобода на Зорба гъркът, описан от Никос Казандзакис (на 10 и 13 юли). След тези сериозни страници разгръщаме и една приказка за феи и любов, разказана с игра на светлини, сенки и дебютиращи палци на Операта, които следваме с любопитство в Силфида на 15 и 16 юли.
ЗА ДЕЦА
Но и за родителите им – заглавията за малките, както винаги и както трябва, задържат вниманието на всеки в семейството. Мини програмата открива Козелът сърдитко по приказката Клан-недоклан на Ран Босилек (на 2 и 10 юли), следвана от мюзикъла Мечо Пух (на 3 и 17 юли) и адаптацията на Червената шапчица (на 16 юли) – сюжетите са ни ясни на нас, сега да ги чуят и малките.