Номинация за съвременен танц и пърформанс

 
В пърформанс трилогията на Жана Пенчева, Александар Георгиев и Дарио Баррето Дамас звучат музикални референции от фолклора до пънка и хитовете на MTV, които създават пространство както за постоянно движение, така и за интимност и смирено съжителство.
ДНК, 4 март, 19:00

Номинация за съвременен танц и пърформанс

Възможно ли е да се визуализира провалената любов? Този въпрос задвижва хореографския концерт на Жана Пенчева, в който открито се поставят въпроси за човешките отношения, емоции и промяната на личността в различни ситуации.

ДНК, 11 март, 19:00


Номинация за майсторско техническо осъществяване

 
Македонският режисьор Деян Пройковски поставя ярка сценична версия на последния роман на Достоевски, за да сподели позицията си за човека, за вярата и за неверието, а зад него със смел сценографски замах стои Валентин Светозарев.

Народен театър, Голяма сцена, 4 март, 19:00

Номинация за поддържаща мъжка роля на Владислав Виолинов

Пиесата на Шийла Дилейни (режисирана от Красимир Спасов) разказва за бунта на 18-годишната Джозефин срещу егоцентричната ѝ майка, за първата любов и за приятелството ѝ с Джефри (номинирания Владислав Виолинов), в които се е просмукал и духът на 60-те.
Българска армия, Камерна сцена Миракъл, 15 и 30 март, 19:30

Номинация за режисура на Стилиян Петров
Номинация за водеща мъжка роля на Йордан Ръсин
Номинация за музика на Михаил Шишков-син
 
Камерната пиеса по текстове на Чехов бавно ни въвлича в сложния емоционален свят на неговите герои и носи на Стилиян Петров номинация за режисура, на Йордан Ръсин – за водеща мъжка роля, а на Михаил Шишков-син – за атмосферичната музика.
Театър Възраждане, 8 и 20 март, 19:00
Номинация за  режисура на Маргарита Младенова
Маргарита Младенова прави спектакъла си във Врачанския театър, като събира в него 50 поеми на наши автори от 20 век. Слушаме ги внимателно, защото ни запознават не само с вълненията на писателите, но и с контекста на времето, в което са писали.
Азарян, 10 март, 19:00
Номинация за водеща женска роля на Елена Димитрова
Авторският спектакъл на Елена Димитрова (в тандем с актьора Васил Ряхов) е по мотиви от текстове на Бекет и типично за него няма цялостен сюжет. В ядрото му обаче твърдо стои меланхолията, а интерпретацията на темата носи на Елена овации за ролята ѝ.
Сфумато, Зала Underground, 2 март, 19:00
Номинация за дебют
Поставената за пръв път на Панаира на младите пиеса на Максима Боева (по текста на Светлана Алексиевич) показва цивилните жертви от войната – жените, за които се говори рядко. Номинацията за дебют е обща за актрисите, пресъздаващи историите им на сцена.
Азарян, Сцена Backstage, 8 март, 19:00
Номинация за сценография на Нина Пашова
Представлението на Иван Урумов по текст на Дъг Райт се втренчва в последните години на маркиза (Георги Кадурин), когато той пише пиперливите си романи, затворен в лудница. Освен на действието, тук обръщаме внимание и на сценографията на Нина Пашова.
Българска армия, Голяма сцена, 20 и 31 март, 19:00
Номинация за поддържаща женска роля на Станка Калчева
Увиснала на ръба между черната комедия, философската драма и ужасите, пиесата на Стайко Мурджев (по Филип Ридли) събира героите си в стая над изоставена фабрика за кожи, където във вихъра от случки следим изкъсо и играта на Станка Калчева.
Театър 199, 30 март, 19:30
Номинация за съвременен танц и пърформанс
Пърформансът на Стефан Щерев и немската група ЛИГНА се качва под чинията на Бузлуджа, за да разходи публиката из историята на монумента, докато я предизвиква с инструкции, близки до някои акции от протестите в Прага (1976) и Истанбул (2013). В случай че не успеем да участваме на място, гледаме прожекция от върха в София.
Паметник на Бузлуджа, 21 март, 14:00; Мозей (прожекция), 24 март, 20:30
Номинация за майсторско техническо осъществяване
Мащабният спектакъл на Пловдивския театър, режисиран от Диана Добрева, ангажира екип от 250 души и неслучайно е забелязан за широкия размах, с който връща митичния герой на Омир на сцена, за да разкаже за пътя му към родната Итака и неговата Пенелопа.
Драматичен театър Пловдив, 28 и 30 март, 19:00
Номинация за водеща мъжка роля на Севар Иванов
Номинация за поддържаща мъжка роля на Александър Хаджиангелов
Номинация за музика на Петър Дундаков
Севар Иванов е забелязан за ролята си на нарцистичния Дориан (под режисурата на Стайко Мурджев в Благоевград), но освен него, гледаме с внимание Александър Хаджиангелов (Базил Хоулърд) и настройваме ухо за музиката на Петър Дундаков.
Азарян, 7 март, 18:30
Номинация за сценография на Мариета Голомехова
Номинация за музика на Христо Намлиев и Милица Гладнишка
Номинация за майсторско техническо осъществяване

Мащабният прочит на антиутопията 1984 на Оруел на Веселка Кунчева звучи с авторската музика на Христо Намлиев и Милица Гладнишка и включва 3D мапинг, маски и игра с пространството, които носят на Мариета Голомехова вдигнати палци за сценография.
Азарян, 5 март, 18:30
Номинация за водеща мъжка роля на Бойко Кръстанов
Юбилеят на властния патриарх Хелгар става грозна картинка, когато най-големият му син Кристиан (номинираният Бойко Кръстанов) разкрива дълго пазени семейни тайни, режисирани за кино от Томас Винтерберг, а за театър днес – от Явор Гърдев.
Зад канала, 14 и 25 март, 19:00
Номинация за поддържаща женска роля на Петя Силянова
Добродушната ирония на Ерик-Еманюел Шмит се концентрира (под режисурата на Стоян Радев) върху философа Дени Дидро, който е изправен пред куп изкушения в най-лошия момент. Петя Силянова като г-жа Дидро обаче открадва вниманието ни за себе си.
Театър София, Голяма сцена, 8 и 28 март, 19:00
Номинация за водеща женска роля на Ивана Папазова
Номинация за поддържаща мъжка роля на Димитър Банчев
Номинация за поддържаща женска роля на Елена Кабасакалова
Номинация за режисура на Стайко Мурджев
С номинация в почти всяка категория, това славно представление на Стайко Мурджев в Пловдивския театър разказва за Флорънс Дженкинс (Ивана Папазова) – най-лошата певица на света, която ни дава добри уроци за смелостта, амбицията и силата на духа.
Азарян, 20 март, 19:00
Номинация за водеща женска роля на Елена Атанасова
Пиесата на финландския драматург Мика Миляхо попада в ръцете на Марий Росен, за да ни покаже ежедневието и проблемите на три съвременни жени, една от които е и Джулия – влюбена в свой клиент психоложка (номинираната Елена Атанасова).
Театър 199, 2 и 19 март, 19:30
Куклен салон
Тази година куклите се отделят в собствена програма със старт на 21 март и списък от 6 представления. Две от тях са забелязани заради авторската музика на Милен Апостолов – Меко казано на Старозагорския куклен театър и спектакъла за възрастни Хартиени истории в Азарян. Други две пък са номинирани за сценографията на Наталия Гочева – Малката кибритопродавачка в 199 и Пинокио на Русенския театър. Те се редят и за големия приз за куклен спектакъл, заедно със Златната гъска на Бургаския театър, режисирана от Тодор Вълов като музикално-театрално осмиване на човешката глупост, алчност и суета. Не на последно място ръкопляскания за работата си с кукли печели и актрисата Маргарита Костова, която изиграва всички роли в Дядовата ръкавичка на Видинския театър.