ДРУГИ МИТОВЕ
Дом на културата Борис Христов (пред сградата), 25 март, 16:00; 26 март и 28 март, 13:00
Петима танцьори от Източна Европа си избират по един мит от Карпатите, a хореографът Джона Бокеер го раздвижва по звуци, записани на брега на Черно море, и фон от радиостанции на различни езици. Целта: да ни светне с танц, че нашата Европа може и да не е най-сексапилната, но, преди над нея да се разпънат политически предразсъдъци и социални липси, тук е имало чудни същества и историята им още се разказва.

ЗАДЕН ДВОР
Драматичен театър, Камерна зала, 26 март, 15:30
Хореографът на експерименталната платформа <fidget>, Меган Бридж, и колегата ѝ Бу Ханкок правят кавър на един от знаковите американски импровизаторски спектакли – PA RT от 1978. Създателите му Лиса Нелсън и Стив Пакстън помагат за римейка на шоуто, като на практика го „пренаписват“, запазвайки основите му, които и днес изследват с движения времето, пространството и връзките между хората в тях.

УСЕЩАНЕ/ОБЪРКВАНЕ

Драматичен театър, Голяма зала, 26 март, 17:00
Силни и уморени, тежки, но подвижни като пера, млади, но с възраст – такива са жените в спектакъла на хореографката Тани Холт. По-точно, такива са телата им, защото материалните форми, а не шестте им обитателки (между 15- и 60-годишни), са същественото в свободния ту солов, ту групов танц. С него иконата на денс сцената в Портланд смъква клишетата от женското тяло, за да видим, че то никога не е просто едно или друго – то е сложно съставно и не заслужава ограниченията, с които го гледаме.

БУЙНА ВОДА

Дом на културата Борис Христов, 26 март, 20:00
Бурята на Шекспир и афро-кубинският бог на стихиите Ойя си подхвърлят символи в тази латино хип-хоп вихрушка на хореографката Ана Мария Алварез, която изследва взаимодействията ни с природата и помежду ни. В центъра ѝ тече вода, но не щастливата в топлия летен дъжд, в ледения планински поток или до купона на плажа, а онази, която с липсата си разделя света, създава неравенства и налага подчинение.

ЦВЕТЕ-СКЕЛЕТ

Драматичен театър, Камерна зала, 27 март, 15:30
Азиатското растение, което става напълно прозрачно, когато вали дъжд, е символ на скритите суперсили, търсени от един артист, докато изследва себе си и бори депресията. Историята е от истинския живот на хореографката Харуко Кроу Нишимура от сиатълския Degenerate Art Ensemble, която допълва автобиографията си с фантастика, музика на живо, визуални ефекти и виртуална реалност. Резултатът: въздействащ соло разказ с танц в мултимедийна вселена, който стъпва за първи път на сцена именно сега при нас.

ПАЗИТЕЛИ НА КРАСОТАТА
Драматичен театър, Голяма зала, 27 март, 17:00
Един организъм, съставен от три тела, се разплита на статуи, които постепенно се превръщат в динамични атлети и с движения показват различните лица на красотата. Тя е естествена в природата, впечатляваща в изкус­твата и вдъхновяваща в потенциала, който всеки от нас носи за създаването ѝ. Призрачна музика и танцуваща светлина покачват въздействието на хореографията на Павел Жустиак, с която роденият в Чехословакия артист ни кара да търсим хубавото и там, откъдето не вярваме, че може да ни се усмихне.

ИНДУСТРИАЛЕН БАЛЕТ
Дом на културата Борис Христов, 27 март, 20:00
Най-доброто от миналото на Сиатъл (т.е. музиката от 80-те и 90-те) се събира с най-хубавото му настояще (т.е. технологичният бум) в шоу с хибридна модерно-класическа хореография от Кейт Уолик. Представя ни се като свят, в който „Черният лебед на Арановски среща Nine Inch Nails”, а ние допълваме с едно „всепоглъщащ“ – такива за спектаклите, които Кейт се стреми да създава (знаем от разговора ни с нея Движението като религия) и половин свят свидетелства, че успява.

ТОЛКОВА ЧОВЕШКО
Драматичен театър, Голяма зала, 28 март, 17:00
На най-разумните и свободни сред нас също се случва да действат като без мозък, дори до степен на саморазрушение и това е… толкова човешко. А според Ницше е дори Човешко, твърде човешко. На тази негова книга стъпва хореографката Кристин Бонанси с последния си проект, в който тялото ѝ преминава през стереотипи и деформации, опитвайки да се центрира и поеме контрол върху себе си в непрекъснато променящата се среда, илюстрирана с впечатляваща мултимедия и скърцащи звуци.

ПРИНЦИПИТЕ НА НЕСИГУРНОСТТА

Дом на културата Борис Христов, 28 март, 20:00
Визуалният артист и колумнист в The New York Times Майра Калман и топ хореографът Джон Хегинботам събират любопитството си към ежедневието по време на гигантско важни дни от световната история в мултижанров спектакъл. Така, докато Везувий изригва например, на сцената се вихрят танц, текст, музика и светлини по дизайнерски декори, които, освен създадени, са и обитавани от самата Калман, танцьорите на Хегинботам, квартет музиканти и един актьор.

Spotlight: USA е в Пловдив от 26 до 28 март, билети от epaygo.bg
В програмата му влизат и танцови прожекции и отворени класове по график на spotlightusa.org