Сидхарта
Върху великолепната музика на Вагнеровите увертюри от Тристан и Изолда, Танхойзер и Лоенгрин, единствената рага на Лед Цепелин и шлагери от 30-те години, хореографът Мила Искренова предлага едно пътуване към съвършенството по поетичната повест на Херман Хесе Сидхарта.
Повестта излиза през 1922 г., а година след това Хесе се отказва от германско подданство в знак на разочарование от германското общество и най-вече от германската политика. Периодът между двете световни войни изпълва европейските интелектуалци с мрачни предчувствия за бъдещето на света.
Спектакълът на Мила Искренова представя европейското разбиране за Изтока, срещата между Изтока и Запада. В търсенето на общ език между двете различни цивилизации хореографът се опира на много културно-исторически кодове, съдържащи се в музиката, танцовия език и образността.
Спектакълът не преразказва историята от произведението на Хесе, а пресъздава основни моменти от развитието й в 9 относително самостоятелно завършени епизоди, със собствена структура и образност. Присъстват главните персонажи на поетичната повест: Сидхарта Буда, множественият образ на Камала, а така също – Реката, символизираща живота, образите на саманите и Лодкаря – всички те, преливащи се един в друг и постоянно менящи се. Присъства и самият Херман Хесе, в изпълнение на Стефан Вучов, през чийто поглед се развива действието.