Бурята
The New York Times описва Робърт Уилсън като „най-големия американски – а може би световен – авангарден театрален артист“. Неслучайно гостуването му в България е важно – за своите близо 60 години активна работа той създава собствена компания за експериментален театър в Ню Йорк, въвлича в нея едни от най-обещаващите хореографи в света и прибира куп международни награди.
На въпроса, как решава да постави Бурята тъкмо в Народния театър, той отговаря, че е получил покана за страна, която не познава, а това му се е сторило достатъчно добра причина да се впусне в подобно приключение. Както обаче сам подчертава, неговият театрален език е основно визуален и започва на първо място с мисъл за осветлението, декорите и хореографията, а едва после – с тази за текста, затова и представленията му говорят на универсален език. Що се отнася до последното, в ядрото му лежи пиесата на Шекспир, която хвърля зрителя в окото на магическа буря и гледа към темите за илюзията, предателството, любовта и прошката.