Електра тук и сега
„Един от най-престижните бастиони на мъжкия шовинизъм падна днес с избирането на писателката Маргьорит Юрсенар във Френската академия“, пише Washington Post през 1980, когато тя е приета в престижния форум на „безсмъртните“.
Написан на самия праг на Втората световна война, текстът ѝ Електра или свалянето на маските се поставя на наша сцена едва за втори път, а подходът на режисьора Василена Радева (двигател на компанията Паник бутон театър) към него е продължителен и задълбочен предварителен процес, в който актьорите са въвлечени близо една година. „За мен правенето на изкуство е неизменно свързано с проучването, с науката, а оттам нататък вече и с практическа работа – с артистите, с образите, с музиката – до голяма степен въпрос на магия, каквато е и театърът“, казва Радева пред БНР и разкрива, че освен съвременен прочит на мита за Електра пиесата е и „отговор на изкуството“ към жестокостите на войната и нечовешкото лице на политиката.