Игра на Сляпа Баба или квантовата теория за времето и пространството
Автор: Хосе Санчис Синистера
Режисьор: Карина-Велислава Сомноева
Сценография: Тина Тодорова и Даниела Солуева
Костюми: Тина Тодорова и Даниела Солуева
Музика: Теодора Цветкова
Участват: Антония Гюруди, Александър Танев и Матей Мичев
Провокативен текст. Експериментален театър. Млади артисти. Всичко това ни насочва към новата постановка в Yalta Art Room – Игра на Сляпа Баба или квантовата теория за времето и пространството.
„Изборът на „Игра на сляпа баба или квантовата теория за пространството и времето“ не е случаен. Тази пиеса съчетава философска дълбочина и сценично предизвикателство, което я прави особено вълнуваща за поставяне. Текстът на Хосе Санчис Синистера изследва границите на реалността, времето и пространството, използвайки абсурдни и парадоксални ситуации. Това я прави изключително подходяща за експериментален театър, в който не само думите, но и телата на актьорите, сценичната среда и дори физичните закони играят ключова роля в изграждането на смисъла. Пиесата съдържа и политически, и философски пластове, които поставят важни въпроси за контрола, свободата и размиването на истината. В свят, където информацията е фрагментирана, а реалността често се манипулира, преставлението се превръща в огледало на обърканата ни съвременност. Подобно на героите в пиесата, които се лутат в пространството, но не знаят дали реално се движат или остават на място, ние също живеем в свят на илюзорен напредък, в който парадоксално изобилието от информация води до дезориентация. Сценичната концепция на постановката – въртяща се платформа с обърнати физични закони – подсилва тази идея, като създава усещане за загуба на контрол и непредвидими последствия. Това е театър, който кара зрителя да се чувства неспокоен, да анализира и да се съмнява – не просто да наблюдава, а да участва в търсенето на смисъл. Д-р Гренюела, въвлечена в неочаквани квантови експерименти, пресича пътищата си с мистериозен мъж в хотел в Прага. Среща ли го наистина, или е пленник на времевите гънки?“ – Карина-Велислава Сомноева, The Gentlemen’s Production –
Екипът:
Антония Гюруди (2001) завършва НАТФИЗ в класа на проф. Пенко Господинов. В момента можем да я гледаме в Тримата мускетари и Земята е плоска в ДКТ Васил Друмев-Шумен и в Дон Жуан се връща от война на сцената на Театър НАТФИЗ.
Александър Танев (2001) завършва НАТФИЗ в класа на проф. Пенко Господинов. В момента участва в представленията Взрив и За явленията и съществуванията. Също така е драматург на текстовете Пренасяне и Социална смърт. Занимава се и с анимация.
Матей Мичев (2001), започва актьорския си път в Театрална студия Игра под ръководството на Петър Върбанов. В момента е студент в НАТФИЗ в класа на проф. Пламен Марков. Участва във филма Чума и в представленията на Театър НАТФИЗ: Престъпление и наказание ; През октомври без теб ; Мюзикална вечер; Колко е важно да бъдеш сериозен.
Карина-Велислава Сомноева е артист, специализиращ в сферата на театралната режисура, но и силно обвързана с танцовото изкуство. Родена през 2001, тя се влюбва в театъра, когато посещава Театралната студия Игра на Петър Върбанов. В момента следва Режисура за драматичен театър в класа на проф. Здравко Митков. Зад гърбата си има представленията 27 товара памук, Иде ми да те убия, Престъпление на Острова на козите, Пренасяне, Социална смърт, както и четири реализирани танцови спектакли.
Тина Тодорова (1999) е сценограф. Като малка учи математика и немски език във Велико Търново, но след това се насочва към сценографията и става студент в класа на проф. Мира Каланова в НАТФИЗ.
Даниела Солуева е родена през 1999. Завършва архитектура в Щутгарт, а след това продължава с магистърска степен по дизайн в София. Бяга от архитектурата в театьра с това представление.
Теодора Цветкова е класически пианист, преподавател, композитор и DJ. Посланик на класическата музика по радио OFFBEAT, с предаването си Musica Ficta. Създател на концепцията за концерти “Класика в…”. Тя е рядко съчетание на виртуозен музикант с впечатляваща творческа биография и изключителна сценична харизма.