Последният човек

Още когато разбрахме, че Веселка Кунчева поставя Оруел в Кукления театър в Стара Загора, си дадохме сметка, че това е спектакъл, който трябва да се гледа.
Може би защото ни се струва, че тази вечна политическа антиутопия има нужда от режисьорския ѝ подход, който разчита на вълнуващите сценографски идеи на Мариета Голомехова (двете са тандем и в награждаваните Аз, Сизиф, Момо, Страх и Вграждане), авторска музика, хореография и 3D мапинг, засилващи мрачното усещане за свят, лишен от свободна воля. „Оруел казва, че когато унищожиш в човека неговите основи – историята му, миналото му, когато изместиш неговите интереси и ги превърнеш в нещо безсмислено, тогава той губи своите основи и става абсолютно манипулируем… Затова и сценографското ни решение е такова – всичко е затворено. Ние започваме живота си в свят, който е изцяло затворен в кутии“, казва режисьорката и така загатва за общата визия на спектакъла, за който да не сме последният човек на опашката за билети.