Ревизор

Ако модерният театър е онзи, който изненадва, не сме съвсем сигурни, че новата постановка на Бойко Богданов в театър София е точно модерна. Първо, защото пиесата е поставяна многократно у нас и появата на още една версия не е кой знае каква изненада. Второ, защото режисьорът се е опитал да остане максимално верен на текста. В този смисъл модерното в новия Ревизор е по-скоро днешната гледна точка, от която са разгледани и аргументирани персонажите. Дали точно това е тласнало историята към фарса и илюстративния театър, не можем да сме категорични, но тази насока е факт.
В малък град, където кметът не изпълнява функциите си особено съвестно, плъзва слух, че от столицата пращат ревизор, при това под прикритие. Мълвата сочи, че той вече е в града и по пътя на логиката всички решават, че ревизорът трябва да е наскоро пристигналият млад мъж, отседнал в местния хан. В действителност Хлестаков е в града просто защото са му свършили парите, което обаче не му пречи да се възползва от ситуацията и уплашените заблудени граждани. Напрежението расте, фалшивият ревизор си тръгва, а истинският пристига на финала, в който всеки сам си вади поуките. Ние лично си тръгнахме с мисълта, че младият Калин Врачански в ролята на Хлестаков си заслужава вниманието.