Ромео и Жулиета

Жанр: театрална постановка
Автор: Уилям Шекспир
Режисьор: Стайко Мурджев; Сценична реч и Шекспирово слово: Сава Драгунчев
Сценография: Никола Налбантов
Костюми: Никола Налбантов
Музика: Петър Дундаков
Хореография: Хореография и сценична пластика: Станислав Генадиев и Филип Миланов
Участват: Симеон Алексиев, Димитър Банчев, Венелин Методиев, Мариана Йотова, Ивайло Христов, Ивана Папазова, Спартак Панталеев, Елеонора Иванова, Стилиян Стоянов, Константин Еленков, Борис Кръстев, Елена Кабасакалова, Алексей Кожухаров, Мартин Раков, Красимир Василев, Ивана Крумова, Павел Сапунджиев, Георги Шуманов, Стефан Саръивáнов, Златко Шарков, Николай Колев

Историята на Ромео и Жулиета, но не в романтичната Верона от 16 век, а в един свръхмодерен, постапокалиптичен съвременен град – така я пресъздава Стайко Мурджев премиерно на пловдивска сцена в Шекспировата трагедия.

„Оставаме верни на природата на автора – прави уговорка режисьорът. Авторовият свят не трябва да бъде накърняван. Защото, когато събориш темелите му, пиесата се разпада. Трябва да се отнасяме с достатъчно уважение към авторите, особено към големите“.

В същото време екипът гради представлението като отговор на това какво е тук и сега. „Защото театърът все пак е локално изкуство. Той все пак говори на хората тук, на хората сега, а не на хората по времето на късния Ренесанс или след нашата епоха. Затова се опитваме да го вкараме в съвременен дискурс, без това обаче да ограбва авторовия свят. И този баланс между автора и нашето съвремие, колкото е труден, толкова е и увлекателен. И е много зареждащ откъм смисъл“, споделя Стайко Мурджев.

В концепцията си се води не само от темата за любовта, а се опитва да разгледа любовта и смъртта в една красива симбиоза – в контекста на един агресивен съвременен свят.

Не, Ромео и Жулиета не са от предградията на днешните мегаполиси. „Може би остават във Верона, но в съвременна Верона. Верона за нас не е конкретната географска точка, а е по-скоро един географски имагинерен топос – малко постапокалиптичен, свръхмодерен, постмодерен град със своята атмосфера, която предразполага към тези ексцесии, за които става въпрос, разкрива режисьорът. Превръща ги в наши съвременници неслучайно. Една от големите енигми на Шекспир е това, че е приложим към всяка една епоха“, казва още режисьорът.