14:13 минути предимство, Ваймар
2005 от Иван Мудов
Видео документация от пърформанс, който се провежда в рамките на фестивала Schiller във Ваймар, Германия, като заглавието е продължителността на акцията, спряна от полицията на 14та минута след започването й. Пърформансът включва седем автомобила, които се движат по кръгово кръстовище, което свързва центъра, покрайнините и търговската част на Ваймар.
Fresh
2005 от Аделина Попнеделева
Героите на нашето време като регистрирана действителност, която прилича на предопределена. Клишетата, дори и FRESH, владеят представите ни. В страната на „батето“ „големият брат“ никога не си е тръгвал и около 65% от „пиленцата“ над 15 години са отишли при него.
Високи сини планини, реки и златни равнини
2009 от Боряна Венциславова (България/Австрия)
В своята видео работа Боряна Венциславова показва представители на поколението на 90те, които са израснали в периода на разцвета на чалгата и разглежда действителността и средата, в която младежите живеят.
Фантом
2007 от Камен Стоянов (България/Австрия)
В своите работи Камен Стоянов избира емоционално натоварени образи, пълни с наративни алюзии. Върху черна стена се различават единствено част от риза с папионка, ръце и акордеон. Мимолетен като звуците, които издава, като спомен, който изчезва, този човек без лице свири своята песен.
ИЗХОДНА ТОЧКА
Видео програма с куратор Анете Финсдотир/Netfilmmakers, Швеция
23:20′
Пауза: Пристигане/Заминаване
2009 от Могенс Якобсен (Дания)
Бавно преобразяване на автомобили, които пристигат и заминават.
BRE
2006 от Елин Кроман (Дания)
Образът и звукът принадлежат към две различни сфери на ежедневието. Поставени заедно в работата, те подчертават взаимно значението си и създават синтез. Обикновеното, което видеото ни представя, трансцендетира в процеса на напрягане и отпускане и така се появява една нова реалност.
Опитомен
2009 от Изабела Шилц (Белгия)
Звуците са навсякъде около нас, във въздуха, но също втъкани в повърхностите на предмети, които може да ни изглеждат неодушевени. Пространството или предметите могат да ти въздействат, но чрез звуците изглежда ти можеш да въздействаш на обкръженията си.
Картонена чаша
2009 от Сорен Тило Фъндер
Видеото показва авторът в неговото ателие, насочил вниманието си към картонена чаша за кафе от Starbucks и в крайна сметка я премества с няколко инча, използвайки телекинетична сила.
Изкуственият остров
2009 от Малене Банг (Дания), Лай Ти Ву (Виетнам) и Звен Балшев (Дания)
Подобен на ураган късометражния филм комбинира анимация и звук. Темата на филма е трескавото ежедневие в Ханой и депресираните корени на женшен, които живеят там. Проектът е в сътрудничество между един виетнамски и двама датски творци и е създаден на място в Ханой през октомври 2009г.
Неохранявана зона
2009 от Николай Реке (Дания)
През лятото на 2009 Николай Реке посещава ланд арт шедьовъра на Роберт Смитсън – Спиралният кей (1971), който се намира в Голямото солено езеро, в щата Юта, САЩ. Със завързани очи той преминава през спиралата, следвайки напътствия и успява до достигне до краят й. Видеото перифразира известният запис на Смитсън.
Siilitie 0901
на Миска Кнапек (Дания/Германия)
фотография и анимация
Работата е пространствено-времеви портрет на живота на севера и на светлината в нейното най-характерно време – зимата. Своеобразно „социографско“ изследване, работата улавя и преразказва двадесет и четирите часа на една януарска неделя в Хелзинско предградие, използвайки пространствено-времеви изобразителни техники.
НАДЗОР
Видео програма с куратор Йонсун Шин/Lab.Preparat, Корея
27:20′
Драма на наблюдението: Смисълът на любовта и Драма на наблюдението: Кинг Конг на Янгачи, Корея
видео серия, два епизода, 2:30 и 6:11′
Серията Драма на наблюдението пресъздава сцени от филми, ползвайки охранителни камери, поставени в обществени пространства.
Неизпълнение на задължението
от Байонг Сам Джеон, Корея
Неизпълнение на задължението е документация от видео инсталация с две охранителни камери, предаващи на живо в Интернет. Работата разглежда охранителната камера като жив организъм, която често е уморена от обичайните си задължения да наблюдава улиците и да защитава собствеността на хората.
Метро в Сеул
2007 на Джинжон Лий (Корея)
Тази работа е документация на абсурден пърформанс в мотриса на метрото в Сеул. Взимайки мотрисата за сцена, авторът създава пресечна точка между многото абсурдни, но възможни ситуации в реалния живот и в играта. Артистът улавя реакцията на публиката към пърформънса, която от своя страна се опитва да не показва отношение и дори да игнорира случващото се.
2850 обитатели в една къща
2006 от Хейджин Лий, Корея
Нерециклирани отпадъци като картонени кутии или кори за яйца, събрани от бунището се прераждат като подходящ материал за изпълняване на артистична визия, позната от Хабитат Изхождайки от презумпцията, че постройка в изложбената зала е далеч от идеята за задоволяване на нечия алчност, Хейджин Лий прави проекта си в обществена полза и дарява за социална кауза парите спечелени от предаването на материалите.